invalidny vozik ICON

,

Pozícia ľudského tela podlieha neustálym zmenám a novovznikajúcim potrebám. Toto platí najmä pre aktívnych vozičkárov. Mať vozík, ktorý je za každých okolností plne prispôsobiteľný je dôležité pre dosiahnutie optimálneho nastavenia zabrániac nesprávnemu sedeniu, ktoré môže spôsobovať nežiaduce deformity tela.

ICON je ľahký vozík s pevným rámom plne nastaviteľný takmer v každom možnom parametri, vďaka čomu môže rásť spolu s používateľom a rozsiahlymi možnosťami zmeny nastavenia byť prispôsobovaný jeho budúcim potrebám. Jeden a ten istý vozík je dokonca vhodný pre deti i dospelých – skutočne v tak širokom rozsahu je nastaviteľný!

Icon

Vyvinutý v spolupráci s aktívnymi vozičkármi a popredným výrobcom horských bicyklov, ICON ponúka vynikajúcu funkčnosť v spojení s pohodlím. „Build-in-air“ odpruženie účinne eliminuje všetky otrasy, ktorým je aktívny vozičkár po celý deň počas bežných činností vystavený.

ICON bol vyvinutý tak, aby odpružením zamedzoval týmto nežiaducim otrasom, ktoré by mohli spôsobiť ďalšie zranenia.

Vyskúšajte si prejazd cez obrubník – pocítite ten rozdiel!

„Air“ odpruženie je voliteľne dodávané i s tzv. „lock-out systémom“, ktorý poľahky deaktivuje (zamkne) možnosť odpruženia, ak používateľ uprednostňuje vozík s pevným rámom bez odpruženia. Vzhľadom ku dômyselnej konštrukcii vozíka však nie je potrebné vynakladať zvýšenú námahu pre pohyb na vozíku, či už sa výhody odpruženia rozhodnete využívať alebo nie.


suspension_Icon

Vďaka inovatívnemu dizajnu je vozík ICON nastaviteľný v niekoľkých smeroch, aby plne uspokojil jednotlivé špecifické potreby používateľa. Vozík je konfigurovateľný v nasledovných parametroch:

  • Šírka sedu
  • Hĺbka sedu
  • Výška sedu
  • Uhol sedu
  • Uhol chrbtovej opierky
  • Výška chrbtovej opierky
  • Hĺbka stupačky
  • Dĺžka stupačky
  • Nastavenie ťažiska zadného kolesa
  • Sklon zadného kolesa
  • Výška predných koliesok
  • Vyváženie predných koliesok
  • Vyváženie ťažiska vozíka
  • Nastavenie tvrdosti odpruženia

Icon2

 


 

 

ICON  je vozíkom umožňujúcim mobilitu osobám s pohybovým hendikepom a s hmotnosťou max. 120 kg. Vozík môže byť poháňaný používateľom, alebo tlačený sprevádzajúcou osobou. Je konštruovaný pre použitie v interiéri i v exteriéri, na stabilných povrchoch.

V prípade potreby prepraviť vozík v motorovom vozidle, zadné kolesá vozíka ICON sú ľahko odmontovateľné vďaka rýchloupínacej osy. Ak vozík disponuje voliteľným príslušenstvom ukotvenia, spĺňajúcim crash testy a príslušné bezpečnostné normy, vtedy môže byť v motorovom vozidle použitý ako sedadlo.

Vozík ICON je možné prepravovať po zemi a/alebo vo vzduchu, keďže sa dá jednoducho zložiť na malé rozmery a po odmontovaní zadných kolies sa zmestí do bežného cestovného kufra.



  


Vyvinutý Jeffom Adamsom a Christianom Baggom v Kanade 

Adams_Jeff

Jeff Adams prekonal ako dieťa rakovinu, ale rádioterapia, ktorú podstúpil, spálila jeho chrbticu s výsledkom poškodenia miechy v jeho 9 rokoch. Jeff strávil väčšinu svojho života na medzinárodnom pretekárskom okruhu pre vozičkárov a vyhral 13 paralympíjskych medailí. Spojil svoje dizajnérske skúsenosti, ktoré nadobudol spoluprácou s firmou na výrobu pretekárskych vozíkov, s globálnou sieťou ľudí zapojených v oblasti športu a vozičkárskeho priemyslu, ktorých spoznal v priebehu svojej kariéry.


 

Zrodenie vozíku ICON

Nehoda na snowboarde, 13 paralympijských medailí a prerušenie spolupráce s výrobcom bicyklov Cervélo – to všetko vydláždilo celkom novú cestu a spôsob ako poňať aktívne vozíky úplne po novom.  Christian Bagg a Jeff Adams, obaja vozičkári, v žiadnom prípade neboli spokojní s ponukou aktívnych vozíkov dostupných na trhu a rozhodli sa teda navrhnúť vozík, ktorý by bol perfektný nielen pre nich, ale pre väčšinu používateľov aktívnych invalidných vozíkov.

 

Toto je príbeh o vozíku postavenom na túžbe skombinovať technológiu zo sveta bicyklov s technologickým pokrokom vlastným pre elitné športy, keď zmiešaním týchto vlastností vzniká špičkový štandardný vozík pre každodenné použitie.

 

Divokí chlapci

Vráťme sa späť do polovice deväťdesiatych rokov, kedy bol Jeff na vrchole svojej kariéry úspešného kanadského paralympijského šampióna v jazde na vozíku. Jedna zlatá. Tri strieborné a tri bronzové medaily mu boli zavesené na krk postupne na Hrách v Barcelone, Seoule a  Atlante. Mnohými Kanaďanmi je považovaný za jednu z najváženejších tamojších športových osobností. Jeff zostal na vozíku v období, keď sa ako dieťa liečil na rakovinu. Prežil, chemoterapia však „spálila“ jeho miechu vo veku sotva deväť rokov.

 

Christian Bagg – plný odhodlania úspešne zavŕšiť vysokoškolské štúdium, stať sa inžinierom a rozvíjať svoju kariéru ako vývojár v priemysle horských bicyklov – bol v roku 1996 keď došlo k nehode, 20-ročný mladík.

„V skutočnosti to nikoho vrátane mňa samého nijak zvlášť neprekvapilo,“ odpovedal Christian na otázku ako došlo k nehode. Keď nemocnica, kam bol po hrôzostrašnom páde na snowboarde prevezený, kontaktovala jeho priateľku, ona okamžite vedela čo sa stalo. „Je to Christian? Spýtala sa. „Áno“, zaznela stručná odpoveď v telefóne. „Dolámal si chrbticu, však?“ „Áno a už nikdy viac nebude môcť chodiť.“

 

Christian vyrastal v drsnej divočine kanadských Skalistých hôr (Rocky Mountains) v provincii Alberta a chce si i naďalej naplno vychutnávať všetku krásu, ktorú mu toto prostredie ponúka. Tunajšie letá mladí často trávia súťažiac v nebezpečných dych vyrážajúcich pretekoch horských bicyklov v nebezpečných a náročných terénoch kde jazdci v snahe pretnúť cieľovú čiaru prví, pri vysokých rýchlostiach manévrujú v ostrých zákrutách, neraz na samom okraji strmých skál a skalných stien. Christian je často jedným z jazdcov obsadzujúcich vedúce pozície pelotónu i stupne víťazov.

 

V priebehu zimy, keď hlboký sneh pokrýva hory a zjazdovky jemnou bielou prikrývkou, horský bicykel vymieňa za snowboard. Čo však na intenzite dobrodružstva i hrozby „dolámania krku“ však nie je o nič menšia. Christian nemá strach pred ničím a nedrží sa späť. V zime 1996 sa ale jeho šťastie vyčerpá. Počas snowboardovej súťaže po nevydarenom triku prudko dopadá na chrbát a vrtuľníkom je transportovaný do nemocnice v Calgary. Dnes paraplegik s poškodeným dvanástym hrudným stavcom a so životom plným rozbitých snov…aspoň, to je to čo by bolo možné očakávať!

 

Ale Christian so svojou nezlomnou vôľou vysporiadať sa so životnými nástrahami je po sotva troch mesiacoch prepúšťaný z rehabilitácie. Bojujúc i za podpory rodiny a priateľov a tiež niekoľkých hendikepovaných športovcov, ktorí mu ukazujú, že život nie je na konci. Len sa jednoducho zvrtol trošku nečakane.

 

Jeff Adams bol jedným z tých športovcov, ktorý navštívil rehabilitačné centrum práve v období keď bol Christian hospitalizovaný a tí dvaja si rýchlo padli do oka. Keď sa Christian neskôr vracia k svojmu inžinierskemu štúdiu, je to práve Jeff koho kontaktuje, keď potrebuje dohľad a vedenie pre svoj nový projekt. Sediac tri roky vo vozíku „na mieru“, ktorý ale nikdy dostatočne „na mieru“ nesedel, presvedčí Jeffa, aby pozmenil svoje sny o  dizajnovaní horských bicyklov a namiesto toho vložil všetku svoju vášeň do vývoja invalidných vozíkov. Nedostatočný rozsah nastavení dovtedy používaného vozíku je totiž pretrvávajúcim problémom, keď pri zmene sedacej polohy vozík na tieto potreby vozičkára nereaguje.

 

Ako sa ukázalo, Jeff bol presne tou správnou osobou komu zavolať. S  rozsiahlymi vedomosťami o technológiách používaných u vozíkov určených na súťažné pretekanie disponoval množstvom prínosných informácií vo vzťahu ku Christianovmu projektu. „Vždy som sa čudoval, prečo sa technológie používané pre športové vozíky, nevyužívali i v prípade vozíkov určených na každodenné použitie,“ povedal Jeff.

 

Zavolanie od Christiana bolo začiatkom dlhého, niekedy turbulentného, obchodného partnerstva ale i priateľstva medzi týmito dvoma. A ako to neraz býva, zažili spolu mnoho vzostupov aj pádov – osobných i profesionálnych.

 

Oni dvaja sa perfektne dopĺňajú. Christian je skutočne jedným z mála ľudí schopných obrátiť i tie najbláznivejšie nápady načrtnuté na papieri do plne funkčných prototypov. Jeff, na druhej strane, je typ človeka osobne sa angažujúceho v otázke bezbariérovosti širokého okolia a ako verejne známej osobnosti sa mu patrične darí strhnúť davy ľudí. V roku 2002, v snahe zvýšiť povedomie o dôležitosti budovať bezbariérové prostredie, vyzbieral v rámci benefície 250.000 $ lezúc 1.776 schodov na Canadian Tower, sediac na vozíku.

 

Zároveň sú však stále veľkými chlapcami, ktorí sa počas stretnutia s potenciálnymi investormi v bare v Las Vegas vedeli opiť, vzájomne päsťami doberať a následne boli vyhodení von s „odporúčaním“ už nikdy sa nevrátiť späť.

 

Spolupráca s Cervélo 

Po dopingovej afére v roku 2006, ktorá Jeffa Adamsa vylúčila zo sveta profesionálneho športu a zahatala všetky jeho dovtedajšie príjmy zo sponzoringu i vo forme podpory od vlády, spolu s Christianom sa rozhodli všetko vsadiť na vývoj jedinečného vozíku. Vozíku, ktorý je ľahký i pohodlný pre jazdu. Vozíku, ktorý sa plne prispôsobí používateľovi namiesto toho, aby sa používateľ prispôsoboval vozíku. Vozíku, ktorý časom používateľovi nespôsobuje ešte väčšie deformity a zdravotné ťažkosti, ale ktorý sa bude schopný rozsiahlou zmenou nastavení prispôsobiť zmenám telesných proporcií i potrebám používateľa postupom času sa meniacim. „Predstavte si, že máte oblek šitý na mieru,“ hovorí Jeff. „Keď ste ho dostali, má strih, ktorý Vám perfektne sedí. Bude to však jediné oblečenie, ktoré budete nosiť najbližších 5 – 6 rokov. Inými slovami, Vaše telo sa po celé toto obdobie nesmie zmeniť. Nesmiete pribrať. Nesmiete sa začať hrbiť. Nesmiete posilňovať, aby ste nemali väčšie svaly. Pretože ak tak urobíte, oblek Vám už nebude sedieť. Podobne to funguje i v prípade „na mieru“ dodávaných vozíkov. Môže Vám perfektne sedieť dnes, je však len otázkou času kedy dôjde k jednej z nespočetných telesných zmien, ktorými si všetci vozičkári prechádzame v priebehu našich životov.“

 

V roku 2007 sa začne spolupráca ich dvoch s kanadským výrobcom bicyklov Cérvelo, ktorý finančne zastreší spoločný projekt vedúci k vývoju maximálne individuálne nastaviteľného invalidného vozíku. Tí, ktorí sledujú cyklistiku, pravdepodobne poznajú spoločnosť Cervélo ako značku bicyklov, ktorá sponzorovala tím CSC – vlastnený Bjarne Riisom – v  čase keď Carlos Sastre vyhral v roku 2008 Tour de France. Inými slovami, je to práve tento výrobc bicyklov, ktorý stojí v čele technologického vývoja. Zadanie na papieri znie jasne: vyvinúť vozík, ktorý by spĺňal potreby Jeffa s jeho výškou 155 cm a zároveň sedel i  Christianovi vysokému 193 cm. V skutočnosti to však nie je tak jednoduché, ako to vyznieva.

 

Začatá spolupráca ale končí už v roku 2010, keďže sa spoločnosť Cervélo rozhodla ísť svojou cestou. Dochádza k zmenám v organizácii, Christian a Jeff sú vyhodení a dodnes nie je celkom jasné, prečo sa tak stalo a prečo sa spoločnosť Cervélo rozhodla vzťah tak rázne ukončiť. „Ale bez ohľadu na dôvody,“ hovorí Christian „boli sme tak hrdí na to, čo sme v rámci rozvoja našich myšlienok a konceptov, že sme sa rozhodli pre „reštart“ v novej spoločnosti.

 

Doslova o pár týždňov vzniká spoločnosť Icon Wheelchairs. Aby však nedošlo k porušeniu autorských práv a patentov, v rámci vývoja vozíku sa obaja vrátili ku konceptu načrtnutému ešte pred začatím spolupráce so spoločnosťou Cervélo.

Icon5

Show Dragons´Day

 

Nový vozík je ako prototyp po prvýkrát predstavený verejnosti v televíznej show Dragons´Day len niekoľko mesiacov po rozchode s Cervélo. Christian s Jeffom navrhnú „Drakom“ podiel 20% v ich 500.000 $ spoločnosti. Ale napriek tomu, že celebritní potenciálni investori v televíznej show vysoko oceňujú prezentovaný koncept a porozumeli obrovským výhodám vozíku, ktorý môže byť prínosom pre vozičkárov po celom svete, pre mnohých z nich je investícia proste príliš vysoká na to, aby sa na ňu odhodlali.

 

 

„Ísť do televíznej show bolo asi to najlepšie, čo sme kedy urobili. Hoci sme nedostali „finančnú injekciu“ v podobe kapitálu, vďaka show sme zrazu získali toľko pozornosti, že spoločnosť Multimatic nás sama od seba následne kontaktovala ponúknuc nám ich pomoc vo fázach dizajnovania vozíka.

 

Spoločnosť Multimatic, ktorá je popredným svetovým a uznávaným dodávateľom kvalitných komponentov pre automobilový priemysel, ponúkla svoju plnú podporu v snahe zaistiť, že prototyp sa premení v plne funkčný vozík pripravený pre predaj. V rámci poskytnutého partnerstva nemali síce v úmysle investovať do spoločnosti Icon Wheelchairs, poskytli však Christianovi a Jeffovi plný prístup do ich strojového parku a k testovacím zariadeniam, a tiež možnosť spolupráce s  firemnými dizajnérmi a inžiniermi. „Všetko čo nás dovtedy ťažilo, bolo zrazu vyriešené na profesionálnej úrovni a spôsobom presahujúcim čokoľvek, o čom by sme kedy mohli snívať.“ Hovorí Christian. „Spoločnosť Multimatic sa významnou mierou podieľala na konečnom dizajne produktu.“

 

Finálna podoba invalidného vozíku

 

Po tom ako v roku 2011 spoločnosť Icon Wheelchairs vstúpila na kanadský a americký trh, ukázalo sa, že dopyt po vozíku je skutočne veľký. „Zdá sa, že nie sme jediní vozičkári, ktorí sú frustrovaní nedostatočnými možnosťami nastaviteľnosti,“ hovorí Christian s veľkým úsmevom a pokračuje, „ergoterapeuti sa v podstate denno-denne stretávajú s tým, že môžu predpísať resp. nastaviť jedine to čo vozičkár potrebuje v tento moment; kto však vraví, že tieto potreby budú rovnaké i o dva roky, alebo dokonca o dva týždne?“

 

Oni dvaja úspešne navrhli multifunkčný nastaviteľný invalidný vozík, ktorý je už v štandarde vybavený „build-in air“ odpružením. To efektívne absorbuje vibrácie a otrasy, ktorým je vozičkár počas celého dňa vystavený a ktoré – ako je známe – spôsobujú ďalší diskomfort a bolesti chrbta. Ale na rozdiel od pokusov mnohých ďalších navrhnúť to isté, budete príjemne prekvapený, že vstavaný systém odpruženia nevyžaduje vyvíjať žiadne zvýšené úsilie pri pohybe na vozíku smerom dopredu, ako tomu neraz je u iných typov podobných produktov s odpružením.

 

Keď sa pozriete na vozík Icon zblízka, uvedomíte si, že sa dívate na invalidný vozík, ktorý skrátka vyzerá odlišne. Zároveň však rýchlo zistíte, že je to vozík nastaviteľný v toľkých smeroch, ktoré by ste predtým ani nepovažovali za možné. Pritom si zachováva nízku hmotnosť a vynikajúce jazdné vlastnosti.

 

„Mnohé možnosti sme hľadali práve v cyklistickom odvetví. Niektoré z komponentov vozíka sú prevzaté priamo z horských bicyklov,“ vysvetľuje Christian poukazujúc práve na systém odpruženia. Ten, napríklad, je značky „Rock Shox“ vyrábaný spoločnosťou SRAM a používaný poprednými jazdcami na horských bicykloch po celom svete, v krajinách na najdrsnejšom teréne aký si vôbec viete predstaviť. Ak systém odpruženia odolá takýmto drsným podmienkam, prečo by nemal zvládnuť každodenné použitie ako súčasť invalidného vozíku?“ pokladá Christian rečnícku otázku.

 

 

„Nehľadali sme však len rozsiahle možnosti nastavenia, pohodlie a jazdné vlastnosti,“ dodáva Jeff a ukazuje na trochu atypický „otvorený“ predný rám vozíku. „V prípade presunov zo zeme na vozík, z vozíku na zem alebo z vozíku na posteľ, kĺb zápästia, lakťa a ramena je obvykle vystavený veľkej záťaži. Je to spôsobené tým, že pri presunoch rám vozíku uchopíte zvyčajne na úrovni sedačky. V prípad vozíku Icon je možné rám uchopiť podstatne nižšie – na polstrovanom prednom „krídle“. Týmto spôsobom je behom presunu ramenný kĺb v správnejšej polohe a je vystavený oveľa menšej záťaži.“

 

Medzinárodný trh

 

Tri roky po vstupe na trh v Severnej Amerike sú Jeff a Christian pripravení pozrieť sa na medzinárodnú scénu.  Zvlášť Európa vyzerá zaujímavo. Avšak rýchlo si uvedomia, že zaoberať sa otázkou expanzie na euróbsky trh nie je tak jednoduché ak by sa mohlo zdať, v prípade, že nie ste celkom pohybovo zdatní. Preto Jeff zbalí svoj batoh a zamieri na výstavu Rehacare v Nemecku v snahe nájsť správnych obchodných partnerov. Tu stretne človeka menom Martin Fog Thomsen – manažéra predaja z dánskej spoločnosti Langhøj Live Aps. „Úprimne povedané, nepozerali sme sa po vozíkoch,“ rozpráva Martin, „ale tento vozík bol v mnohých smeroch tak odlišný, že si okamžite získal moju pozornosť.“

 

Po návrate do kancelárie Martin zisťuje, že vozík videný na výstave nevie pustiť z hlavy. Rozhodne sa s myšlienkami podeliť so svojím šéfom Frankom Langhøjom, ktorý okamžite zdieľa jeho záujem o produkt a oslovuje Jeffa, medzičasom sa vrátiaceho domov do Kanady.

 

Rokovania sú zahájené a krátko na to sa Jeff a Frank zhodli, že najlepším riešením bude ako Frank odkúpi 50% spoločnosti. „V skutočnosti nikdy nebolo naším cieľom stať sa výrobcom invalidných vozíkov,“ vysvetľuje Frank. „Spoločnosť Langhøj sa zaoberala úpravou vozidiel pre hendikepovaných viac ako tridsať rokov, no následne – najmä pričinením Martina – učinila krok smerom k medzinárodnému predaju a distribúcii pomôcok pre vozičkárov. Odkúpenie podielu v spoločnosti Icon je nečakaným, no vzrušujúcim a  úžasným posunom našej spoločnosti vo vývoji smerom vpred.“

 

 

S novým manažérom pre export, Torbenom Mathiassenom, spoločnosť Langhøj Live Aps vyráža predstaviť vozík Icon európskemu trhu na výstavu Rehacare, presne rok po tamojšom prvom stretnutí Jeffa s Martinom. „Našim primárnym cieľom je nájsť zaujímavých distribútorov v rôznych častiach Európy,“ vysvetľuje Torben, „ale zároveň sme veľmi vďační i za spätnú väzbu od koncových užívateľov.“

 

„Vozík Icon mal veľký úspech. Niekoľko potenciálnych distribútorov navštívilo náš stánok so zámerom stať sa národným distribútorom v ich domovskej krajine. Čo obrovské vlastne máme v  našich rukách si plne uvedomujeme pri slovách Kirsten Hart,“ vraví Torben.

 

Kirsten Hart je vedúcou fyzioterapeutkou v „Národnom centre pre poranenie miechy“ v Stoke Mandeville blízko Londýna a vozík Icon razom vzbudil jej pozornosť. „Už pred časom sme britských poskytovateľov zdravotnej starostlivosti upozorňovali na skutočnosť, ako výrazne sa mení a deformuje držanie tela vozičkárov už pár rokov po tom, ako dostali svoj prvý vozík,“ vysvetľuje Kirsten a pokračuje, „ale až dosiaľ neprišlo k žiadnemu riešeniu tohto problému; práve tento invalidný vozík môže byť to, čoho sme my – centrá pre poranenie miechy – dožadovali v mene našich pacientov.“

 

 


Vozík ICON máte možnosť ZDARMA a NEZÁVÄZNE odskúšať u Vás doma – stačí zavolať na bezplatnú linku 0800 194 984 alebo zanechať odkaz nižšie:







Viac o princípoch sedenia TU

(Veľkosť kolies, sedačky, chrbtovej opierky a pod. je vždy konfigurovaná na prianie zákazníka. Ilustračné fotografie zobrazujú len jednu z verzií a môžu obsahovať aj príplatkové príslušenstvo)


  • Hradené ZP:-
  • Cena:3.980 €
  • Kód ZP:-

Špecifikácia

  • Výška sedačky:41-57 cm
  • Šírka sedačky:27-50 cm
  • Hĺbka sedačky:30-45 cm
  • Farba rámu:čierna
  • Hmotnosť:od 11,5 kg
  • Nosnosť:120 kg

Dokumentácia (PDF)

Originálna dokumentácia

Máte záujem o produkt alebo potrebujete s výberom poradiť?

Zadajte svoje informácie, budeme Vás kontaktovať.